LATA JARUM THE NATURE ALWAYS THERE

LATA JARUM THE NATURE ALWAYS THERE
FORESTERS HERE

Jumaat, 9 September 2011

ADAKAH BENAR POKOK-POKOK INI WUJUD

 Semuanya diambil dari internet.

Aku naik sangsi mengenai pokok-pokok yang dipaparkan ini adakah benar benar wujud.

Sebahagian pokok-pokok yang dipublisitikan tersebut banyak yang 'seksi'.

Mungkin ada yang seronok melihat paparan ini disebabkan iman yang tinggi.

Namun begitu, aku tidak melihat kelucahan walau pun ada unsur unsur tersebut pada bentuk imej pokok pokok tertentu.


Kalau dilihat imej pokok disebelah ini memanglah agak lucah dan memang seperti bentuk anu lelaki.

Tapi aku melihat semuanya ini berkaitan kebesaran Allah s.w.t

Jika pokok-pokok ini benar wujud tak kiralah dimana pun didunia ini, menunjukkan betapa besarnya penciptaan Allah s.w.t dan sudah tentu mempunyai rahsianya yang tidak dapat diungkap kalau tiada ilmu.

Dari sudut sainsnya kita bolehlah kata bahwa ini adalah tumbuhan akar atau jangkang pokok tersebut.

Apakah spesies pokok tersebut dan bagaimana habitat disekelilingnya. Bagaimana tahap nutrien tanahnya, suhu kawasan tersebut, hidrologinya, biodiversitinya dengan radius 1000 km sekeling poko tersebut. Maklumat begini sudah tentu memerlukan penyelidik untuk mendapatkannya untuk pemahaman lebeh lanjut. Adakah pokok begini wujud di malaysia. Mungkin ada agaknya, tapi tak mau dipaparkan atau penemunya orang asli yang selalu berkeliaran didalam hutan tampa membawa peralatan berteknologi seperti kamera.

 Imej ini kelihatan seperti akar atau banir pokok yang kelihatan seperti ular besar.

Kalau orang melayu yang jumpa ni, dah tentu kata sumpahan asam kelambai.....

Maklumlah, imej seperti ini adakalanya kita jumpa pada batu dalam gua-gua dan macam-macam lagi imej.

Jika itu, adakah asam kelambai pernah lepas ke luar negeri seperti german, rusia atau sebagainya....???

Hahahahaha....memang lucah sekali tengok. tapi nak guane. Inilah bentuk pokok tersebut yang dapat dilihat dengan jelas.

Apa pun aku menganggap semuanya ini kejadian Allah s.w.t yang perlu kita lihat secara positive.

Bagaimana kalau pembaca tak setuju dengan paparan ini. Banyak pokok-pokok lain boleh dipaparkan....ya tak.

Tak mengapa kalau nak marah. Cuba renungkan kejadian tumbuhan yang sebegini mungkin Allah nak membuktikan tumbuhan pun ada jantan betina. Renungkanlah....Positive dan negative tu ada keindahannya belaka. Kan Allah s.w.t dah cerita semua belaka dalam al-qur'an.....bacalah......jangan cepat marah marah.....

Tiada ulasan: