MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Selasa, 25 Ogos 2009

MENCARI TEPUS HUTAN DI GUNUNG HULU SEMANGKOK

Empat hari sebelum puasa, aku membawa seorang pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia nak cari spesies tepus hutan serta seorang kaitangan ke kawasan hutan gunung ulu semangkok berhampiran gap bukit fraser. Spesies tersebut terakhir pernah dijumpai pada tahun 1907. Haru betul aku memikirkan nak cari spesies tu. Yang gelinya aku pun tak pernah naik gunung ulu semangkok tu. Maka aku pun bawalah ke kaki gunung tu mengikuti sebatang anak sungai yang tak pernah aku pergi juga. Jalan punya jalan kami menjumpai banyak kawasan air terjun yang cantik lagi bersih kawasannya seperti dijaga oleh seorang tukang kebun. Apa yang di cari tak jumpa. Yang jumpa kawasan air terjun yang cantik cantik lagi bersih. Maka aku pun mula merakam gambar seberapa banyak. Tampa di duga satu lembaga masuk dalam 'view' kamera aku semasa nak merakam gambar kat air terjun seperti kawasan gambar diatas. Aku pun buat tak tau aje dan terus merakam. Rupanya member dah sedap hati dan mengajak balik. Bila balik kerumah aku tak sabar nak 'download' gambar aku rakam tadi. Dah jangka semua gambar ada lembaga tersebut tak keluar atau tak jadi. Oleh itu kat dalam hutan, bukan semua gambar boleh dirakam. Berhati hatilah di jalanraya, supaya tak terlanggar hantu raya, nanti tak beraya.

2 ulasan:

Liza Manaf berkata...

scary nii..isk isk isk

daud.montak.zakaria berkata...

Ini kalau mat saleh tau ni mesti dia orang jadikan filem box office....