MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Jumaat, 24 Jun 2011

PEGAWAI PEGAWAI PELANCONGAN KE LATA JARUM

 Vincenza Andreini adalah agen pelancongan Malaysia di Itali bersama keluarga melawat Lata Jarum sehari. Aku telah dimaklumkan tiga minggu sebelum.
Aku dengan senang hati menyambut ketibaan mereka sekeluarga dengan memberi taklimat ringkas di pejabat aku.
Sejurus itu mereka dibawa jungle trekking hingga ke kawasan bunga pakma.

Mereka sebenarnya dibawa oleh Casabrina Villas untuk lawatan ini.
 Sementara itu pula beberapa pegawai muda dari Majlis Pelancongan Pahang bahagian pengalak pelancongan tiba sebelum Vincenza.

Lawatan mereka sambil meninjau perkembangan Lata Jarum serta melawat persekitaran yang sedia ada.

Saya dengan gembiranya menyambut kedatangan mereka walau pun tiada temu janji.
Tiada disangka keluarga Vincenza bertuah dapat melihat bunga pakma mula berkembang.

Jangkaan aku akan mula berkembang seminggu dua lagi. Kebelakangan ini begitu sukar pula untuk meramal perkembangan bunga pakma ni pula.

Lazimnya jangkaan aku tak lari dari apa yang aku jangka. Apa yang menyebabkannya begitu cepat berkembang tiadalah diketahui.

Tiada ulasan: