MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Isnin, 18 Ogos 2014

Alhamdulillah...pada 2 Jun 2014 yang lalu aku telah terpilih menerima Sijil Eco-Park Tour Guide dari Dato' Proffesor Dr. Abdul Rahman Rahim Ketua Pengarah Perhutanan Semenanjung Malaysia. Bermakna aku telah ada dua sijil Tour Guide yang satu lagi yang aku ambil sendiri atas komitmen sendiri dengan pihak Perhilitan iaitu Sijil Pemandu Pelancong Semula Jadi Tahap II.

Dukacita pihak Perhutanan tidak mengiktiraf Sijil Pelancongan Alam Semula Jadi Tahap II yang aku dapat. Namun aku bangga mempunyai dua sijil tersebut dimana Green Badge dari Kementerian Pelancongan Malaysia dan satu lagi dari jabatan aku sendiri dari Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia pula. Fungsinya dalah sama iaitu membawa pelancong alam semulajadi setempat.

Nombor Green Badge aku TG 12368

Terima kasih.

Tiada ulasan: