MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Jumaat, 6 Mei 2011

SEBENTAR DI TASIK RABAN

 Mei 1 lepas aku pergi ke Grik Perak menghantar adik bernikah. Puhh....sikit punya jauh nak pergi dari Raub Pahang. Tapi nak guane, jodoh dia dah gitu.

Dari Kuala Kangsar ke Grik aku melalui kawasan Temenggor iaitu kawasan pelancongan negeri Perak. Kawasan ni aku lihat macam pamah saja dan jauh-jaug kelihatan permatang gunung yang tidaklah begitu tinggi sangat.

Aku singgah sebentar di perhentian Tasik Raban berhampiran jambatan yang diberi nama Raja Muda Perak.
 Dukacita dilihat kawasan yang secantik ini telah terbiar sepi tampa sebarang aktiviti perniagaan atau sebagainya.

Mengapa jadi begini ya. Sudah tentu pembinaan kawasan yang sebegini menelan belanja yang sangat besar tapi tidak dimanfaatkan dengan sebaik mungkin sebagai kawasan pelancongan.

Apa pun mungkin kerajaan negeri tau apa nak buat.

Resort yang kelihatan dari hentian rehat Tasik Raban ni nampaknya sangat cantik. Tentu ramai pengunjung kesana untuk menikmati keindahan Tasik Raban ini.
Sayang aku tak mempunyai masa yang panjang untuk meninjau kawasan ini lebih dekat lagi. Mungkin satu hari kot.

Tiada ulasan: