MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Khamis, 5 Mei 2011

RAFFLESIA LATA JARUM

 Baru-baru ini satu tinjauan dilakukan ke kawasan bunga pakma untuk melihat perkembangan pertumbuhannya.

Hasil dari tinjauan disemua kawasan yang terdapat pertumbuhan spesies tersebut didapati banyak kudup-kudup bunga tersebut telah rosak disebabkan serangga dan mungkin juga disebabkan kelembapan yang berlebehan yang mana sejak kebelakangan ini setiap hari hujan turun dikawasan Lata Jarum.

Kedapatan juga banyak pokok-pokok besar dikawasan tersebut tumbang disebabkan kereputan teras dan batang. Dengan keadaan yang sebegini, boleh juga dikaitkan dengan pemanasan global yang melanda waktu kini.

Walau bagaimana pun, tumbuh tumbuhan disepanjang jalan menuju kekawasan bunga pakma ini yang sepanjang satu kilometer didapati tumbuh dengan begitu subur. Oleh yang sedemikian, boleh juga diandaikan kawasan "secondry" ini sedang dalam proses pertumbuhan komuniti baru dalam perkembangan genarasinya.
Sarang burung ini didapati baru saja disini yang mana mungkin beberapa ketika kebelakangan ini kurang pengunjung datang kesini.

Ini menunjukan sebagai tanda ukur kawasan ini perlu dikawal dari pengunjung yang begitu ramai menganggu kehidupan fiona disini.

Tiada ulasan: