MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Selasa, 24 April 2012

UiTM PUNCAK ALAM SELANGOR


 Seramai 80 pelajar serta pensyarah pengiring mengadakan program perkhemahan bencana alam di Lata Jarum di bawah persatuan bulan sabit merah. Program dikendalikan kalangan peserta perkhemahan tersebut serta pensyarah dan alumni. Aktiviti yang berkonsepkan bencana alam dijalankan penuh didikasi dan disiplin yang tinggi.



 Aktiviti jungle trekking dan river trekking dengan bantuan kakitangan jabatan perhutanan dari unit hutan lipur Lata Jarum menerapkan nilai-nilai kerja berpasukan serta displin yang tinggi dalam kontek bantuan bencana alam melalui kawasan hutan yang sukar sudah tentulah memberi cabaran pada peserta.
Kehijauan menggarap ria
 Walau bagaimana pun kesukarannya melalui kawasan hutan yang begitu mencabar masih berkesempatan bergembira memberi posing yang harapannya memberi kenangan dan nostalgia berpanjangan.
Duri dan ranjau di cabari melangkaui sungai memanjat batu batan tidak mematahkan semangat juang dalam misi membantu insan yang takdir dalam bencana. Namun ada peserta yang kecundang tidak direncana menghampiri bencana. Habis nak macam mana....

Tiada ulasan: