MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Selasa, 16 Oktober 2012

JALAN JALAN KE BUKIT FRASER MUSIM HUJAN

Salah satu kawasan peranginan yang terdapat di daerah Raub Pahang adalah Bukit Fraser. Dari Raub cuma mengambil satu jam setengah untuk sampai ke pekan kecil "Little England" tersebut. Jalannya berliku liku yang mana kalau tidak tahan dengan menaiki kenderaan akan mengakibat muntah cekah hingga lembik. Kalau duduk sebelah awek jelita sekali pun padam perasaan stim giler disebabkan keadaan jalan sebegitu.

Olih itu aku lebih suka menaiki motorsikal buruk aku untuk kesana kalau keseorangan atau kalau ada yang nak tenggek. Naik motor memang kesukaan aku dari memandu kereta kalau jalan berliku liku. Bolihlah aku lipat sampai cecah telinga dan kadang kadang sampai koyak bahu jaket aku. Hahahahaha...hebatkan

Masa aku karang catatan ini macam musim hujan pulak. Namun disebabkan ada sedikit urusan di Bukit Fraser aku lanyak jugak pergi walau pun dalam hujan lebat. Kali ini aku kena pandu 4X4 buruk aku untuk kesana. Heeeee lecehnya memandu jalan berliku liku dan buat aku sedikit pening.

Di Bukit Fraser apabila hujan lebat sepanjang masa sangatlah sejuk. Hawa yang sedemikian rupa taklah berapa aku sukai. Kalau di luar negara tu lainlah. Ia bolih mencecah 20 darjah celsius. Hari tu aku lupa pulak bawa jaket tebal. Maka berlagaklah aku seolah olah sangat biasa dengan keadaan yang sejuk. Chehhh...mengeletar giler aku dibuatnya.

Siap saja urusan aku, tampa berlegah legah lagi aku pun cabut balik. Lain kali aku nak pergi lagi, memang selalu aku melalak kesana jejalan. Ada yang nak ikut aku ker. Kalau ada bila bila masa bolih call dengan talian yang ada itu. Any time....

Tiada ulasan: