MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Selasa, 9 Jun 2015

AKU DAN EKO-PARK


Setiap pagi selepas subuh aku meredah kabus ke tempat kerja


Bila tiba ke tempat kerjaku, aliran air yang jernih menyambutku


Desiran air tiada jemu "menyanyikan" lagu untuk ku sepanjang masa


Nyanyian air ini juga jadi terapiku sepanjang masa


Segala yang bersarang di mindaku, terlerai dengan lagu dendangannya


Bila membasahku, tubuhku segar diberikan semangat baru setiapku selami


Bila ilham mendatang, ku berlari masuk ke bilik ini menulis


Bila kepanasan, kelenguhan, kebosanan, kesepian.....aku terjun sekian kalinya


Anak-anak kampung sentiasa menemaniku disini memecah sunyi


Bila kesejukan, aku duduk diatas batu memandang indahnya seni khazanah


Kepelbagaian seni ada disini


Mengubat hati yang sepi


Bila turunnya hujan, warnanya coklat adunan khazanah tak ternilai


Terjunnya bagai gendang dipalu, mendendang irama tampa bertema



Fitrah alam umpama insan, yang hidup pastinya mati


Iklim micro kulat bersemai


Akar umbi kekuatan umat


Jika takutkan pohon, jangan berpejabat ditepi hutan
Jika takutkan ombak, jangan berumah ditepi pantai
Jika bertaut gundah gulana, aku lambaikan tangan
Jika tak takut, datang kesini kita masuk hutan


Bila senja mengamit, aku pun pulang 

Tiada ulasan: