MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT

MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT
Keindahan itu Ketenangan Jiwa

Jumaat, 15 Julai 2016

KEPENTINGAN AIR PADA TUBUH BADAN

Bagi orang-orang yang ingin mengawal berat badan atau mengurangkan pengambilan mereka gula, sodium dan lemak tepu, air paip mungkin apa yang doktor mengarahkan.

Satu kajian baru yang mengkaji tabiat pemakanan lebih daripada 18,300 orang dewasa Amerika Syarikat mendapati majoriti orang-orang yang meningkatkan pengambilan air kosong - air paip atau dari, minum mata air sejuk atau botol - oleh 1 peratus mengurangkan jumlah pengambilan kalori harian mereka serta penggunaan mereka lemak tepu, gula, sodium dan kolesterol.

Orang yang meningkat pengambilan air oleh satu, dua atau tiga cawan setiap hari menurun pengambilan tenaga jumlah mereka dengan 68-205 kalori setiap hari dan pengambilan natrium mereka dengan 78-235 miligram, menurut kertas oleh University of Illinois kinesiology dan kesihatan masyarakat profesor Ruopeng An. Mereka turut mengambil 5 gram untuk hampir 18 gram gula kurang dan menurun penggunaan kolesterol mereka dengan 7-21 miligram setiap hari.

"Kesan daripada pengambilan air kosong pada diet adalah sama seluruh bangsa / etnik, pendidikan dan tahap pendapatan dan status berat badan," kata An. "Penemuan ini menunjukkan bahawa ia mungkin mencukupi untuk mereka bentuk dan menyampaikan campur tangan pemakanan universal dan kempen pendidikan yang menggalakkan penggunaan air kosong untuk menggantikan minuman dengan kalori dalam kumpulan kecil penduduk yang pelbagai tanpa kebimbangan yang mendalam tentang mesej dan penyesuaian strategi."

Yang diperiksa data daripada empat gelombang (2005-12) daripada Kesihatan Kebangsaan dan Pemakanan Ukur Peperiksaan, yang dijalankan oleh Pusat Kebangsaan untuk Statistik Kesihatan. Para peserta telah diminta untuk menarik balik segala apa yang mereka makan atau minum sepanjang dua hari yang tiga hingga 10 hari selain.

An dikira jumlah air kosong setiap orang diambil sebagai peratusan daripada pengambilan air pemakanan mereka setiap hari dari makanan dan minuman digabungkan. Minuman seperti teh hitam tanpa gula, teh herba dan kopi tidak diambil kira sebagai sumber air kosong, tetapi kandungan air mereka telah dimasukkan ke dalam pengiraan An daripada jumlah penggunaan air pemakanan peserta.

Rata-rata, para peserta menggunakan kira-kira 4.2 cawan air kosong setiap hari, menyumbang lebih sedikit daripada 30 peratus daripada jumlah pengambilan air pemakanan mereka. pengambilan kalori purata peserta adalah 2157 kalori, termasuk 125 kalori daripada minuman manis bergula dan 432 kalori dari makanan budi bicara, yang rendah pemakanan, makanan tinggi kalori seperti pencuci mulut, pastri dan campuran snek yang menambah pelbagai untuk tetapi tidak perlu untuk diet yang sihat.

Peningkatan 1 peratus kecil tetapi statistik yang signifikan dalam peserta penggunaan harian air kosong telah dikaitkan dengan penurunan 8.6 kalori dalam pengambilan tenaga harian, dan juga pengurangan sedikit peserta pengambilan minuman manis bergula dan makanan budi bicara bersama-sama dengan penggunaan mereka lemak, gula, sodium dan kolesterol.

Walaupun An mendapati bahawa penurunan ialah lebih tinggi di kalangan lelaki dan di kalangan orang dewasa muda dan pertengahan umur, beliau mencadangkan mereka boleh dikaitkan dengan pengambilan kalori yang lebih tinggi setiap hari kumpulan-kumpulan tersebut.

Kajian ini telah diterbitkan dalam Jurnal Pemakanan Manusia dan Dietetik.

Cerita Source:

Jawatan di atas dicetak semula daripada bahan-bahan yang disediakan oleh Universiti Illinois di Urbana-Champaign. Perkara asal telah ditulis oleh Sharita Forrest. Nota: Bahan boleh disunting untuk kandungan dan panjang.

Rujukan Journal:

R. An, J. McCaffrey. penggunaan air Plain berhubung dengan pengambilan tenaga dan kualiti diet di kalangan orang dewasa Amerika Syarikat, 2005-2012. Jurnal Pemakanan Manusia dan Dietetik, 2016; DOI: 10,1111 / jhn.12368

Tiada ulasan: